zaterdag 1 april 2017

Cadeautjes - tris

Eindelijk een blogje met de laatste cadeautjes die ik rond de feestdagen maakte: cadeautje voor de neefjes en cadeautje voor een van de dochters.

Dat nichtje E. reeds 2x een gehaakt deken kregen konden jullie al eerder lezen. Uit betrouwbare bron vernam ik al verschillende keren dat deze ook duchtig door haar broers worden gebruikt. Daar was maar één oplossing voor: een dekentje haken voor de broers.

Ik had geluk. K. van het HandWerkCafé besloot dat er wat meer plaats moest komen voor stofjes in haar kasten. Hier sloeg ik mijn slag! Bij het garen dat ze weg deed, zat de perfecte combinatie voor een mannelijk deken.


Met de granietsteek, een dikke haaknaald en een paar lange winteravonden voor tv, had ik het deken zo klaar.



Ik had er zelf enkele foto's van genomen, maar wegens een crash van mijn SD-kaartje (en de foto's nog niet op de computer gezet) bezorgde een van de neefjes mij deze twee foto's.



3 gehaakte dekens voor zus en broers... Zou ik er voor hun papa ook nog eentje maken ;)?


Tijdens de feestdagen trok een van de dochters in haar eigen huisje. Ze had graag sleutelhangers die heel duidelijk maakten welke sleutel er aan hing. En liefst gehaakte.
Dochter vraagt, mama haakt.

Ook hier weer, mijn eigen foto's weg... Dochter maakte een foto van haar sleutels met de sleutelhangers er aan in het sleutelkastje.
De auto en het huisje lijken me duidelijk ;). Het rode potlood is voor de sleutel van haar school.



De linkse is misschien niet zo duidelijk. Die is van haar fietssleutel. Een foto kon ik hier nog van terugvinden: ik had haar tijdens het haken al een fotootje gemaild met de boodschap dat ik hem wel heel groot vond worden. Zij vond dit net leuk, dus gewoon verder afgewerkt.



Alle cadeautjes werden al een tijdje geleden afgegeven en nu ook geblogd. Benieuwd waar ik volgende keer over zal schrijven. Mijn naaisels? Of de herinrichting van de hobbykamer? Of nog wat haakwerkjes? We zullen zien ;).



4 opmerkingen:

  1. Die fiets! Zo knap. Hij lijkt echt heel echt. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke sleutelhangers en die deken is ook al zo mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handmade gifts are so special. So cute. Thank you for sharing with us at #HomeMattersParty .We would love to have you again next week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thank you for sharing your gifts! I love those key chains! The afghan is so pretty and your edges are straight! Mine always come out wavy so I stick to motifs! Great job!

    BeantwoordenVerwijderen