vrijdag 10 april 2015

Pixeldeken - update

Na het nodige telwerk kon ik beginnen te haken aan mijn pixeldeken. Het haken viel goed mee, en zo lang ik nog maar 2 kleuren gebruikte, was het ook nog niet moeilijk ;).



Toen ik een stukje in de 3e kleur bezig was, ontdekte ik dat ik bijna 10 rijen te vroeg met het zwart was begonnen.



Even getwijfeld, maar dan toch maar terug uitgetrokken... Zo ver was ik op zaterdagavond, enkel een driehoekje in petrolblauw.



Vol goede moed terug begonnen, nog eens heel goed nageteld en op dinsdagavond was ik terug bezig aan de 3e kleur.



Vandaag had ik een vrije dag. Samen met één van de dochters, die ook thuis was, en een neefje, die op bezoek is, genoten van het lekkere weer op ons terras.

De dochter aan het schilderen,



het neefje aan het knutselen/naaien,



en ik aan het haken.



En zie hier het resultaat:



Regelmatig moeten de draden uit de war gehaald worden, maar voor de rest haakt het verrassend goed. Ik vraag mij wel af hoe groot dit deken zal worden.  Als ik het juist uitreken, wordt het groot genoeg voor een tweepersoonsbed!



7 opmerkingen:

  1. Wow! Dat wordt mooi.
    zou niets voor mij zijn, ik haat telwerk zoals je allicht al in mijn laatste blogpost hebt gelezen. En uittrekken doe ik nooit. Lang leve de imperfectie.

    Toon je ons ook wat je dochter heeft geschilderd? Dat benieuwt me nu eigenlijk heel erg.

    Fijn weekend,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal "doe" ik mijn haakwerkjes op de één of andere manier wel kloppen, maar met dit pixeldeken lijkt me dit niet mogelijk. Ik vrees dat elk foutje hierin uitvergroot gaat worden...
      En het schilderij van de dochter? Ik vind het mooi, maar zij is zó perfectionistisch dat ze het niet graag op mijn blog terugziet. Andere mooie werken van haar kan je hier terugvinden: http://lotart.blogspot.be/2014/03/a-la-picasso.html en http://lotart.blogspot.be/2014/06/enkele-schilderijen-some-paintings.html

      Verwijderen
  2. Wat een werk...ben benieuwd wat het gaat worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het begin is mooi! Maar je bent er nog wel even zoet mee, denk ik! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal inderdaad een werkje van lange duur worden. Hopelijk is de kleinzoon daartegen nog steeds fan van TikTak ;).

      Verwijderen
  4. This blanket is so intriguing! I love it! The colors look nice and warm - remind me of a tropical summer - and it's nice to see an afghan begun in an unconditional manner.
    Hope you'll be stopping by to share this at our Yarn Fanatic Party - new one goes lives tomorrow (Monday) afternoon.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen