woensdag 9 april 2014

Liebster Award

Gisteren kreeg ik een award van Elke. Dat herinnerde mij er aan dat ook mANdarien dit ooit deed. Dank jullie wel dames!


Ik ben er dan maar eens even voor gaan zitten om enkele vragen te beantwoorden. Ik koos er enkele uit het lijstje van Elke en enkele bij mANdarien.

1. Waarom ben je beginnen bloggen?
Enkele jaren geleden moest ik, noodgedwongen, rusten. Dat was hét moment om terug beginnen te handwerken. Tijdens die rustperiode ontdekte ik vele, leuke blogs. Het leek me wel leuk om er ook eentje te beginnen en zo een archief voor mezelf aan te leggen met alles wat ik zelf maak. Ik had nooit gedacht dat ik dit vol zou houden ;).

2. Welk patroon is jouw tijdloze favoriet?
Sinds enkele maanden is dat het strepen/stekenpatroon van het deken uit het boek Haken en meer. Van deze zijn er al verschillende uit mijn haaknaalden gekomen.

3. Hoeveel uren per week zit je achter de naaimachine?
Veel te weinig. Meestal heb ik enkel 's avonds tijd om te handwerken. Met een haakwerkje kan ik gezellig bij de gezinsleden in de zetel gaan zitten. Naaien doe ik in een aparte kamer. Op vrije dagen vind je me daar terug.

4. Haken, breien, naaien? Welke volgorde en waarom?
Haken - naaien - breien. De reden van de eerste 2 lees je hierboven. Breien doe ik al een hele tijd niet meer, kreeg steeds meer last van nek- en rugpijn bij het breien.

5. Hoeveel meter stof ligt er nog in jouw kast te wachten?
Durf ik niet over na te denken ;).

6. Wat maakte je ooit zelf waarop je nog steeds ontzettend fier bent?
Een patchwork-deken gemaakt van alle restjes stof van de kleding die ik vroeger voor de kinderen maakte. Alles met de hand gemaakt en een hele winter aan bezig geweest!

7. Waarvoor mogen ze je altijd wakker maken?
's Avonds raak ik heel moeilijk in bed, maar eens ik er in lig, blijf ik er ook het liefst liggen. Mij 's nachts wakker maken dus liever niet... ;)

8. Welke blogs zijn je favorieten en waarom?
Moeilijk te beantwoorden. Het risico dat ik er vergeet is te groot. Vele blogs voor de inspirerende ideeën, andere voor hun geweldige vertelstijl.

9. Waar heb je het laatste een foto van gemaakt?
Hier ben ik even speciaal voor op mijn SD-kaartje gaan kijken. De foto werd enkele dagen geleden gemaakt toen een groot deel van het dorp een uur zonder elektriciteit zat. Heb dan maar gehaakt bij kaarslicht.

10. Welke is je favoriete vakantiebestemming?
Ik hou van citytrippen: Parijs, Venetië, Barcelona, Rijsel, Luik,... Berlijn vond ik een topper.
Ook de culturele uitstapjes, met de ex-medecursisten van de interieuropleiding die ik volgde, zijn steeds heel tof: Brussel, het Vitra-museum, Ronchamp,... Benieuwd naar waar we dit jaar trekken.
Verre reizen hoeven voor mij niet, net zo min strandvakanties. Liefst wandelen combineren met op tijd wat rust om te handwerken en/of te lezen.

11. Wat is je favoriete winkelstad?
Ik hou niet zo van winkelen. Maar onlangs was ik nog eens in Hasselt en daar heb ik steeds het gevoel dat er te weinig tijd is om alle leuke winkeltjes te bezoeken.


Op mijn beurt nomineer ik volgende bloggers:
Mie Katoentje
I D K A R I N
LotArt
moeke veerle maakt vanalles
Busy fingers, busy life

De vragen die ik jullie stel? Je mag kiezen uit de lijstjes bij mANdarien en Elke.


2 opmerkingen:

  1. Leuk om wat meer van je te weten te komen. Die stroomonderbreking heb ik gemist, die is gelukkig niet tot hier geraakt. En dankjewel voor de nominatie! Ik beantwoordde een tijdje geleden al eens een deel vragen http://miekatoentje.blogspot.be/2013/10/award-bekentenissen.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo komen we weer wat meer over jou te weten. Leuk.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen