woensdag 22 januari 2014

Haken & kleur

Omdat de Crochet Along voor mij een beetje te traag gaat, èn omdat de restjes wol voor het granny stripes deken op zijn, besloot om ik om nog wat kleurtjes te bestellen om een deken te haken uit het boek Haken & Kleur.

As the Crochet Along is progressing too slowly for me, and because I ran out of leftovers of yarn for the granny stripes blanket, I decided to order a few more colors to crochet a blanket from the Haken & Kleur book.

Como el Crochet Along va demasiado lento para mí, y como ya no tengo restos de lana para la manta granny stripes, decidí pedir unos cuantos colores más para hacer una manta del libro Haken & Kleur.

Ik vind het steeds moeilijk om kleurtjes te bestellen vanop het scherm. Ik duidde er enkele aan en stuurde met mail nog een foto van dit "PIP"-schaaltje naar Kristel. zo kon zij kijken of mijn keuzes overeenkwamen met de werkelijkheid ;).

I still encounter some problems ordering colors from looking at them on the screen. I selected a couple and sent an email to Kristel with a picture of this "PIP"-dish. That way, she could check if my choice agreed with the real colors ;).

Aun me parece difícil pedir colores del internet con solo verlos en la pantalla. Elegí unos colores y mandé un email a Kristel con una foto de este plato "PIP". De esa manera, ella podía averiguar si los colores que elegí acordaban con los colores reales ;).



Maandag kwamen mijn bestelde bolletjes aan. Wat denken jullie?  Goed gekozen, hè!

On Monday, the balls of yarn I ordered arrived. What do you think about them? I think they're a good choice!

El lunes, las bolas de lana que pedí llegaron. Qué opinan ustedes? En mi opinión, son una buena elección!


Jammer dat ik tot 's avonds moest wachten eer ik er aan kon/mocht beginnen. Ik haakte enkele rijen en draaide toen het blad van het boek eens om om al een kijkje te nemen hoe de rand gehaakt wordt. Daar las ik een "weetje": begin elke toer aan dezelfde kant, zodat je een echte voor en achterkant hebt. 
Oeps! Ik was aan het haken met heen- en teruggaande rijen. Alles maar terug uitgetrokken en opnieuw begonnen.

Too bad I had to wait until the evening to get started. I crocheted a couple of rows and then turned over a page of the book to have a look at how to crochet the border. On that page, I read this "tip": start each tour on the same side, so that you have a real front and back.
Oops! I was doing my crochet going back and forth in my rows. So I had to start all over again...

Lastimosamente tenía que esperar hasta la tarde para poder empezar. Hice con crochet un par de filas y después volví la hoja para ver como hacer el borde de la manta. En la página, pude leer esta "sugerencia": empeza cada turno del mismo lado, así tendrá una verdadera parte delantera y frontera.
Ups! Estaba crocheteando con lineas yendo de un lado al otro. Así que tuve que empezar de nuevo...

Dit is het resultaat van 2 avonden haken:

This is the result after 2 nights of crochet:

Este es el resultado después de 2 tardes de crochet:


Ik vind hem heel mooi worden. Zonder het Pip-schaaltje zou ik nooit op deze combinatie gekomen zijn. Hij past niet in ons interieur, maar ik heb al een bestemming in mijn hoofd. Je wordt in ieder geval vrolijk van deze kleurtjes!

I think it's turning out really pretty! Without the PIP-dish, I would have never come up with this color combination. The colors don't match with the interior design of our house, but I have already found a purpose for the blanket. The colors really do bring joy, don't they?

En mi opinión ya se está haciendo muy lindo! Sin el plato PIP nunca habría pensado en esta combinación de colores. Los colores no acuerdan con el interior de mi casa, pero ya tengo pensada una destinación para la manta. Los colores de verdad te hacen sentir bien, verdad?

7 opmerkingen:

  1. Wat moedig van jou om terug opnieuw te beginnen. De kleuren combinatie is heel mooi.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gaat lekker zo! Dat wordt weer een mooi dekentje in een vrolijke kleurencombinatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de kleurtjes heel mooi bij elkaar passen als ik het zo zien. Best effe stress hoor als je zelf moet kiezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij matchen de kleurtjes heel goed met die van het schaaltje! Ik ben er alleszins tevreden mee ;).

      Verwijderen
  4. Prachtig, heb net hetzelfde dekentje uit hun boek klaar! Ik plaats je deken morgen in de kijker op ikblogjijblogt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Het moedigt me aan om vlug verder te doen met het instoppen van de draadjes ;).
      Ben benieuwd naar het jouwe, een detail heb ik al gezien op je blog, maar kijk uit naar een foto van het volledige dekentje!

      Verwijderen