zondag 10 maart 2013

Kraamcadeautjes

Voor de geboorte van ons kleinzoontje maakte ik enkele cadeautjes zelf. Ik haalde echter mijn deadline niet en heb de eerste dag van zijn leventje nog veel achter de naaimachine gezeten.

Bij Julija 's shop vond ik een mooi autostofje. Samen met de overschotjes stof van de suikerboonzakjes maakte ik deze cadeautjes.

Uit het boek Zo geknipt maakte ik het "mandje krokantje". Ik had geen knutselrubber in huis, dus verstevigde ik binnen- en buitenkant met vlieseline.



Ergens las ik de goede raad om een stof te gebruiken waarbij de stof in alle richtingen klopt. Dit heb ik opgelost door de stof in tegengestelde richting aan elkaar te stikken. Deze naad gebruikte ik middenonder zodat alle autootjes toch rechtop rijden.
Eén auto van de stof vergrootte ik met behulp van scanner en printer. Hiervan maakte ik deze "knuffelauto".
In het mandje kwam ook nog dit labeldoekje. Het gouden lintje komt van de suikerbonen, het lichtgele lintje is nog een lintje van de suikerbonen van de jonge papa.
Voor deze vlaggenlijn was er ook nog plaats.
En tot slot maakte ik nog een boxdeken. Voor de afwerking van de hoeken keek ik bij het picknickdeken uit Stof voor durf-het-zelfers.


Volgende projecten: het vlinderdeken uit dit boek en de Snuggler van Lotta Jansdotter.  Volgende zondag zijn we uitgenodigd op een babyborrel.  Voor deze baby en haar zusje zou ik ook nog graag een leuk cadeautje maken.  Ik weet nog wat te doen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten